"Лексика.Омонимы. Антонимы.Синонимы"
Автор: Азизова Хадижат МагомедовнаДолжность: учитель родного языка и литературы
Учебное заведение: МКОУ "СОШ №12"
Населённый пункт: город Избербаш, Республика Дагестан
Наименование материала: конспект урока
Тема: "Лексика.Омонимы. Антонимы.Синонимы"
Раздел: среднее образование
Назад
Муниципальное казенное общеобразовательное учреждение
«Средняя общеобразовательная школа №12»
г. Избербаш, Республика Дагестан
конспект урока даргинского языка
в 5 классе на тему:
«Лексика.Омонимы.
Антонимы.Синонимы»
Учитель: Азизова Хадижат Магомедовна
Избербаш, 2016г.
Дарслатема: Лексика.Омонимти.Антонимти.Синонимти.
тикрардарни.
Дарсламурад: Дурх!нани делч!унти секьяйда аргъилил баянбарес.
Дурх!нала мух!лила гъай гьаладях! ардукес.Девла
мяг!на секьяйда дек!арбарес балулил баянбарес.
Дурх!нала дарган мезличи дигиак!если материал
гьалабикес.
Дарсг!еббурцутиваях!:жуз, таблица, карточки.
Дарсла жура: проблемный, камбинированный.
Дарслабашри
I.
Класс дарсличи х!ядурбарни.(5м)
уч-ль: Салам,дурх!ни!
уч-к: Салам!
уч-ль: Кадирая,дак!ахъаяжузитетрадуни,х!ядурдиираядарсличи.(карточкабачилх!янчи).
II.
Хъулих!янчиахтардибарни.(10м)
(Суалти)
1.Селичила гъайдик!ули калунра гьаларла дарсличил?
2.Се саби лексика?
3.Девла чум мяг!налерти?
4.Омонимти или селисбик!ара?
5.Синонимти или селисбик!ара?
6.Антонимти или селисбик!ара?
Дурх!назирад таманти жавабти т!алабдирулра.
III.
Сагасидарскабирхьни(20м).
уч-ль:Абхьая тетрадуни белк!еная число.
Класслах!янчи.
Дугьбала диктант:гьалаулхъес,дурабит!ес,г!ибрат,ч!укьаси,лямц!бик!ес,къарших!еркес.
Гьанна белк!еная тетрадунази тема:
Лексика,Омонимти,Синонимти тикрардирни.
Творческий х!янчи:
I задание. Гьанна кроссворд ирзех!е.
Нуни доскаличи делк!и дугьби(антонимти), лер х!ушани ик!дидугьбас антонимти лук!ути
сари
кьуммази.
Ц!уба-ц!удара
Ахъси-г!яхьси
Бициб-асиб
Къалабали-багьлали
Ак!уб-вебк!иб
Дурх!наникьуммазиантонимтилук!а.
II задание:
уч-ль: Дурх!нази ишти дугьбачи синоним типикридирахъулра.
Дергъ-дяв
Хъалибарг-кулпет
Хурег-беркала
Чарх-кьаркьала
Юлдаш-гьалмагъ
III задание: гьанна ишди дек!ардарибти омонимтачил предложениеби пикридарая.
Дарс бала-мазала бала,диъусулисай-рях!ятлиусулисай.
I уч-к: Диларишт!асирузиниункълидарс бала.
II уч-к: Халанешли мазала бала дирциб.
II уч-к: Дудешлидиъусулисай.
IV уч-к: Вишт!асиурширях!ятлиусулисай.
V задание: Ишди дугьбалачехибси вагьарси мяг!набелгибрес.
Мургьиласяг!ят-мургьиланякъби.Дурх!нибусулисаби-вац!абусулисаби.Адамтилех!лисаби-
дубуралех!лисаби.Карибемжурсисаби-х!язбемжурлисаби.
IV.
Дарслаитог: Рефлексия(5м)
Ишбарх!идарсличир се тикрардарира нушани.Ункъли бузути дурх!нас кьиматуни кадатни.
V.
Хъули х!янчи бедни.(2м)
ХЪулиб тикр-ес белч!унси материал.
уч-ль: Гьанна дарс таманбиуб.
До свидания!
уч-ки: До свидания.
В раздел образования