"Здоровый образ жизни. Витамины в жизни людей".

Автор: Васильева Светлана Мефодьевна
Должность: учитель английского языка
Учебное заведение: МБОУ "Чуваштимяшская СОШ" Ибресинского района Чувашской Республики
Населённый пункт: с.Чувашские Тимяши
Наименование материала: методическая разработка урока
Тема: "Здоровый образ жизни. Витамины в жизни людей".
Дата публикации: 13.03.2016







Вернуться назад       Перейти в раздел





Текстовая часть публикации

Урок 89. 7 класс Учебник- Биболетова М.З. Тема: Здоровый образ жизни. Витамины в жизни людей.
Цель урока:
активизировать навыки устной речи, чтения о витаминах и их пользе для укрепления здоровья людей;
Задачи:
1.Обощить слова и углубить знания по теме «Спорт». 2. Извлекать необходимую информацию при выполнении заданий к тексту. 3. Развивать творческую фантазию и инициативу учащихся. 4. Развивать языковую догадку, расширять кругозор и эрудицию учащихся. 5. Формировать здоровый образ жизни, понимание важности занятий спортом для укрепления здоровья. 6. Повысить интерес к изучению английского языка.
Оборудование:
картинки с фруктами и овощами, компьютер.
Ход урока

1. Организационный момент. (3 мин)
T-Good morning boys and girls! Cl-Good morning Good morning Good morning to you. Good morning Good morning. We are glad to see you. T- I am glad to see you too. Who is on duty today? P1-I am. Today is the 19-th of April. Today is Thursday. Dima is absent. T- Sit down. Now children look at the screen and say what you can see there. ( Слайд 1) P2-We can see orange, apple, lemon, grapes, grapefruit (fruits and vegetables) there. T-Are they useful for people? P3-Yes, they are very useful for people. T-Why are they useful? P4- Because they contain vitamins. T- Quite right. Have you guessed what the theme of the lesson is. P5 –We shall speak about vitamins, the healthy way of life, sport.. T –That’s right. We shall speak about the healthy way of life, sport, vitamins and what makes us healthy, why people should eat fruits and vegetables, we also will read the text and do the exercises. (Слайд 2)
2. Фонзарядка. 3 мин.
T- Let’s practice the English sounds. Look at the screen, pronounce the sound and name the words with this sound. (Слайд 3) [s]-ice-skating, chess, cycling, skiing [r]-wrestling, aerobics, horse riding, rugby [p]-sporty, sport, pool [t]-football, athletics, skating, sportsman [l]-cycling, volleyball, baseball, polo [ei]-skating, baseball, stadium Незнакомые слова из текста написать:major, nervous system, lack, black currant, to prevent.
3. Речевая зарядка. 3 мин.
(Слайд 4) T –Katya are you fond of sports? K- Yes, I am. I am fond of sports. T –Alyosha are you good at hockey or football? A- I am good at hockey. T – Why do people go in for sports Lena? L- Because they want to be healthy and strong. T –Sport makes you healthy and pretty, doesn’t it? L- Yes, it does. It makes us healthy and pretty.. T – Artyom are you a sporty boy? A- I think I am a sporty boy. 1
T – What makes people healthy, strong and optimistic Anzhela? A- It seems to me fruits and vegetables make people healthy, strong and optimistic.
4. Проверка домашнего задания. 10 мин.
(Слайды учащихся) You have prepared your stories and presentations about sports. Let’s listen to you. (Проверим ваши Д/З. Кто-то должен был приготовить презентации о том, как занимается спортом, кто-то о занятии спортом своей семьи, а третьи что хотели бы сделать для развития спорта в своей деревне). (Ребята по очереди рассказывают и показывают свои презентации).
5. Физкультминутка. 2 мин.
(Слайд 5) T - I see you are tired a little, let’s have a rest. Imagine that you are at your gym lesson. Do some exercises, and after that we shall continue our lesson. Дежурный ученик выходит и все делают зарядку. Pupil on duty: Two little feet go tap, tap, tap Two little hands go clap, clap, clap Two little feet go jump, jump, jump Two little hands go thump, thump, thump
6. Основной этап урока. Работа по учебнику. 20 мин.
T – Open your books at page 109 ex.36. Объясняю условие упр. и ребята читают текст и проверяют ответы на утверждения. T – Let’s do Ex.37. Завершить предложения, используя текст. Проверка. T – Let’s do Ex.38. Работа в парах. Apple, orange, grapes, pizza, grapefruit, strawberry, bread, meat, hamburger, cheese, sausage, milk, nuts, porridge, eggs, chips, Coke, fastfood, rice, salad, carrot, cheese, juice, soap. Слова на слайде. (Слайд 6). Составить здоровую диету для кинозвезды, боксера, домохозяйки. Проверка
7. Рефлексия. Подведение итогов урока.
T- So, children, our lesson is going to an end, I think that it was a very useful lesson for you and for me. We have understood that it’s very important to go in for sports and eat healthy food. But let’s sum up: answer the questions of our lesson: 1. Why do people go in for sports? 2. What vitamins do some food, fruits, vegetables contain? P1- People go in for sports because they want to be strong and in a good shape. P2- People go in for sports because they want to be healthy and wealthy. P3- Meat, porridge and bread contain Vitamin A. P4- Potatoes, tomatoes, carrots contain Vitamin K. (Что нового узнали? Чему научились на уроке?) ( Слайд 7)
8. Объявление оценок.
T- You have worked very well today. And you have got good marks.
9. Объяснение Д/З.
T- Your homework is Ex.39 p.109 learn the dialogue. Ex.11 p.121 (Ex.4 p.73-74) in written form
10. T – The lesson is over. Thank you for the lesson. Good-bye. You may be free.
(Слайд8) 2

Цели и задачи урока:
- активизировать навыки устной речи, чтения о спорте и его пользе для укрепления здоровья людей; - закрепить навыки употребления лексики о спорте в диалогической речи, умение понимать текст на слух; - извлекать необходимую информацию при выполнении заданий к тексту; - развивать языковую догадку, расширять кругозор и эрудицию учащихся; - формировать здоровый образ жизни, понимание важности занятий спортом для укрепления здоровья; - воспитывать коллективизм, умение работать в группе, помогать друг другу.
Наглядность:
картинки о спорте, карточки с лексикой, лексические опоры. [s]-ice-skating, chess, cycling, skiing [r]-wrestling, aerobics, horse riding, rugby [p]-sporty, sport, pool [t]-football, athletics, skating, sportsman [l]-cycling, volleyball, baseball, polo [ei]-skating, baseball, stadium I think-Мне кажется It seems to me-По-моему As for me-что касается меня Of course-конечно Certainly-безусловно Sure-безусловно Shall I add-можно я добавлю Apple, orange, grapes, pizza, grapefruit, strawberry, bread, meat, hamburger, cheese, sausage, milk, nuts, porridge, eggs, chips, Coke, fastfood, rice, salad, carrot. Two little feet go tap, tap, tap Two little feet go tap, tap, tap Two little hands go clap, clap, clap Two little hands go clap, clap, clap Two little feet go jump, jump, jump Two little feet go jump, jump, jump Two little hands go thump, thump, thump Two little hands go thump, thump, thump 3
Two little feet go tap, tap, tap Two little feet go tap, tap, tap Two little hands go clap, clap, clap Two little hands go clap, clap, clap Two little feet go jump, jump, jump Two little feet go jump, jump, jump Two little hands go thump, thump, thump Two little hands go thump, thump, thump Two little feet go tap, tap, tap Two little feet go tap, tap, tap Two little hands go clap, clap, clap Two little hands go clap, clap, clap Two little feet go jump, jump, jump Two little feet go jump, jump, jump Two little hands go thump, thump, thump Two little hands go thump, thump, thump Two little feet go tap, tap, tap Two little feet go tap, tap, tap Two little hands go clap, clap, clap Two little hands go clap, clap, clap Two little feet go jump, jump, jump Two little feet go jump, jump, jump Two little hands go thump, thump, thump Two little hands go thump, thump, thump Two little feet go tap, tap, tap Two little feet go tap, tap, tap Two little hands go clap, clap, clap Two little hands go clap, clap, clap Two little feet go jump, jump, jump Two little feet go jump, jump, jump Two little hands go thump, thump, thump Two little hands go thump, thump, thump Two little feet go tap, tap, tap Two little feet go tap, tap, tap Two little hands go clap, clap, clap Two little hands go clap, clap, clap Two little feet go jump, jump, jump Two little feet go jump, jump, jump Two little hands go thump, thump, thump Two little hands go thump, thump, thump 4