"Лексика.Омонимы. Антонимы.Синонимы"

Автор: Азизова Хадижат Магомедовна
Должность: учитель родного языка и литературы
Учебное заведение: МКОУ "СОШ №12"
Населённый пункт: город Избербаш, Республика Дагестан
Наименование материала: конспект урока
Тема: "Лексика.Омонимы. Антонимы.Синонимы"
Дата публикации: 25.04.2016







Вернуться назад       Перейти в раздел





Текстовая часть публикации


Муниципальное казенное общеобразовательное учреждение

«Средняя общеобразовательная школа №12»

г. Избербаш, Республика Дагестан

конспект урока даргинского языка

в 5 классе на тему:

«Лексика.Омонимы.

Антонимы.Синонимы»

Учитель: Азизова Хадижат Магомедовна

Избербаш, 2016г.


Дарслатема:
Лексика.Омонимти.Антонимти.Синонимти. тикрардарни.
Дарсламурад:
Дурх!нани делч!унти секьяйда аргъилил баянбарес. Дурх!нала мух!лила гъай гьаладях! ардукес.Девла мяг!на секьяйда дек!арбарес балулил баянбарес. Дурх!нала дарган мезличи дигиак!если материал гьалабикес. Дарсг!еббурцутиваях!:жуз, таблица, карточки. Дарсла жура: проблемный, камбинированный.
Дарслабашри
I. Класс дарсличи х!ядурбарни.(5м) уч-ль: Салам,дурх!ни! уч-к: Салам! уч-ль: Кадирая,дак!ахъаяжузитетрадуни,х!ядурдиираядарсличи.(карточкабачилх!янчи).
II.

Хъулих!янчиахтардибарни.(10м)
(Суалти) 1.Селичила гъайдик!ули калунра гьаларла дарсличил? 2.Се саби лексика? 3.Девла чум мяг!налерти? 4.Омонимти или селисбик!ара? 5.Синонимти или селисбик!ара? 6.Антонимти или селисбик!ара? Дурх!назирад таманти жавабти т!алабдирулра.
III.

Сагасидарскабирхьни(20м).
уч-ль:Абхьая тетрадуни белк!еная число. Класслах!янчи. Дугьбала диктант:гьалаулхъес,дурабит!ес,г!ибрат,ч!укьаси,лямц!бик!ес,къарших!еркес.
Гьанна белк!еная тетрадунази тема: Лексика,Омонимти,Синонимти тикрардирни. Творческий х!янчи:
I задание.
Гьанна кроссворд ирзех!е. Нуни доскаличи делк!и дугьби(антонимти), лер х!ушани ик!дидугьбас антонимти лук!ути сари кьуммази. Ц!уба-ц!удара Ахъси-г!яхьси Бициб-асиб Къалабали-багьлали Ак!уб-вебк!иб Дурх!наникьуммазиантонимтилук!а.
II задание:
уч-ль: Дурх!нази ишти дугьбачи синоним типикридирахъулра. Дергъ-дяв Хъалибарг-кулпет Хурег-беркала Чарх-кьаркьала Юлдаш-гьалмагъ
III задание:
гьанна ишди дек!ардарибти омонимтачил предложениеби пикридарая. Дарс бала-мазала бала,диъусулисай-рях!ятлиусулисай. I уч-к: Диларишт!асирузиниункълидарс бала. II уч-к: Халанешли мазала бала дирциб. II уч-к: Дудешлидиъусулисай. IV уч-к: Вишт!асиурширях!ятлиусулисай.
V задание:
Ишди дугьбалачехибси вагьарси мяг!набелгибрес. Мургьиласяг!ят-мургьиланякъби.Дурх!нибусулисаби-вац!абусулисаби.Адамтилех!лисаби- дубуралех!лисаби.Карибемжурсисаби-х!язбемжурлисаби.

IV.

Дарслаитог: Рефлексия(5м)
Ишбарх!идарсличир се тикрардарира нушани.Ункъли бузути дурх!нас кьиматуни кадатни.
V.

Хъули х!янчи бедни.(2м)
ХЪулиб тикр-ес белч!унси материал. уч-ль: Гьанна дарс таманбиуб. До свидания! уч-ки: До свидания.